Kışla
Kışla düşmanlarına saldırmak için asker eğitmeni sağlar. Destansı savaşlar kazanan gelişmiş birimlerin kilidini açmak için kışlayı yükselt.
Kışlalar iksir kullanarak asker eğitmenizi sağlar. Bu gruplar eğitildikten sonra ordu kamplarına gönderileceklerdir. Yükseltilirken asker üretemezler, bu anlarda tüm birliklerinizi üretmek için gerekli toplam zaman artacaktır. Kışlaları yükseltirken bu durum göz önünde bulundurulmalıdır.
Kışlalarınızda asker üretimini seçerek belirledikten sonra elmaslar yardımıyla eğitimlerini anında bitirebilirsiniz; bunun için gerekli elmas maliyeti eğitimin bitmesi için gereken toplam zamanla doğru orantılıdır. Ayrıca birlik eğitimini 2 saatliğine hızlandırmak için bir seçenek de bulunmaktadır. Bu hızlandırma seçeneğinin maliyeti 10 elmastır ve seçilen kışlaların üretimini4 katına çıkaracaktır.
Not: Hızlandırıcının zamanlayıcısı kışlaları kullanmasanız dahi azalmaya devam edecektir, bu yüzden eğer kullanmayacaksanız kışlalarınızı boş yere hızlandırmayın.
Bir kışlayı hızlandırmak için tıkladığınızda bir saat belirecektir. Kışlada üretmek için tıkladığınız bir birliği geri çekmek tamamen cezasız bir eylemdir. Ödemiş olduğunuz iksirin %100’ ünü geri alırsınız.
Ordu kamplarınızın alabileceğinden çok asker üretebilirsiniz ve bu iki nedenden dolayı kullanışlı olacaktır:
- Bir savaşa girmeden önce asker üretebilirsiniz (tekli oyuncu veya çoklu oyuncu savaşları). Saldırmak için hedef aradığınız andan itibaren kışlalarınızdaki asker üretimi başlayacaktır. Bu da savaşlar arası zaman dilimini kısaltacaktır.
- Çevrimiçi olmadığınız zamanlarda iksirinizi saklamak için bu yöntemi kullanabilirsiniz. Bu şekilde 603,200 iksir saklanabilir (üç adet 4. seviye ejderha,, yedi adet 6. seviye duvar kırıcı ve bir adet 6. seviye okçu, 4 adet 10 seviye kışlada saklanabilir). Yeniden çevrimiçi olduğunuzda kolayca askerlerinizin maliyetini geri isteyebilirsiniz ve iksirinizi bu şekilde muhafaza etmiş olursunuz.
Düşük seviyeli köy binasına sahip iksir korumak isteyen oyuncular için şu sıra takip edilebilir: Ejderhalar, duvar yıkıcıları, okçular (yani başarıdaki sıralamanın tam tersi). Ancak, Ejderhadan önce P.E.K.K.A.’yı yükselttiyseniz, onların alan başına düşen maliyetleri daha fazla olacaktır.
Eğer bir kışla yıkılırsa yine de üretim sırası sabit kalacaktır. Ayrıca ordu kampınızda boş yer varsa yeni birimler üretmeye davam edecektir.
Yükseltme farklılıkları
- Kışlalar 5. seviyeden sonra görsel değişikliklere uğrar.
- İlk inşa edildiğinde, kışlalar kırmızı çatıları ve küçük bir penceresi ve kapısız bir girişi olan kare binalardır. Çatısında çapraz şekilde kılıçlar bulunmaktadır. Binanın kendisi geniş bir inşaatçı kulübesine benzemektedir. Kılıçlar o seviyede açılan barbarları sembolize etmektedir.
- 2. seviyede, kulübelerin iki tarafında okçu hedefleri belirmektedir (birkaç ok ile tamamlanmaktadır) ve kışlanın etrafında taşlar bulunmaktadır. Okçu hedefleri bu seviyede açılan okçuları sembolize etmektedir.
- 3. seviyede, kışlanın çatısının bir kısmı sivri bir şekilde eğimlidir. Kışlalar daha sık kullanılan bir görünüme sahiptirler ve kapısında 3 adet barbar kılıcı bulunmaktadır. Kışlaların görünümünde goblinlerle ilgili hiçbir temsil bulunmamaktadır.
- 4. seviyede, okçu hedeflerinden biri yapının ön kısmında tekrar belirmektedir (kapının sol tarafında) ve duvardaki oklardan biri kaldırılmıştır. Duvardaki barbar kılıcı kapıya taşınmıştır. Kışlaların görünümünde devlerle ilgili hiçbir temsil bulunmamaktadır.
- 5. seviyede, küçük tahtadan (1. seviye duvarlardan yapılmış) bir bariyer yapının bir kenarına eklenmiştir. Kılıçlı kapı yerini üzerinde bombalar olan bir kapıya bırakmıştır. Öte yandan yerde iki adet kemik bulunmaktadır. Duvar, kemikler ve bombalar duvar yıkıcıyı sembolize etmektedir.
- 6. seviyede, duvarlar yerini tahtadan platformu destekleyen tahtadan bir kafes yapısı içeren balona bırakıyor (1. seviye okçu kulesine benzer). Aynı zamanda yükselen tahta platformdan da bir ip sarkmaktadır ve yerdeki küçük bir kazığa bağlanmıştır.
- 7. seviyede, üzerinde bombalar olan kapı yerini bir büyü kazanına bırakmaktadır. İki kemik de yok olmuştur. Bu kazan sihirbazları sembolize ediyor.
- 8. seviyede, balon platformu çok daha sağlam bir şekilde yerleştirilmiş ve yükseltilmiştir (altın metal versiyonu). Kare tahtadan olan platform yerini güneş şeklinde bir tasarıma bırakıyor. Altından platformun bu seviyede açılan şifacıyı sembolize ettiği düşünülüyor.
- 9. seviyede, çatıdaki devasa kılıçlar yerini muhtemelen erimiş lavdan yapılmış, aynı renge sahip dikdörtgen biçiminde bir yapıya bırakıyor. Düşünülecek olursa bunun temel sebebi ejderhalar olacaktır, ateşli bir nefes ve 4. seviyedeki ateşli gözler.
- 10. seviyede, tüm yapı gri metale bürünüyor. Kapıda barbar kılıcı yeniden beliriyor ve büyü kazanının yerini alıyor. Buna ek olarak, geniş delik de yerini devasa bir P.E.K.K.A. başına bırakıyor.
2012 Yılbaşı güncellemesinden beri kışlalar eğitim sırasında bir ışık saçıyor. Eğer kışlanız birlikleri eğitirken yükseltilirse, birliklerin eğitimi tamamlanmayacaktır. Aynı zamanda harcamış olduğunuz iksiri de geri alamazsınız ve eğitim sırasında yeni birlik de eğitemezsiniz. Bu konuda bir açık var. Açık yalnızca birlikleriniz ordu kamplarına yürürken gerçekleşmektedir ve eğer ordu kamplarınızın etrafı hiçbir açık olmayacak şekilde tamamen duvarlarla kaplıysa işe yaramaktadır. Eğer yükseltme sırasında kışlanın içinde eğitilen askerleriniz varsa, “eğitim sonrası birlik sayısı” toplamına yükseltme bitene kadar dahil edilmeyeceklerdir.
Eğer laboratuardaki yükseltmeniz kışlanızda eğitim sürerken biterse, askerleriniz laboratuar geliştirmesinden önce eğitilmeye başlanmış olsa bile yükseltilmiş seviye olacaklardır. Yükseltilmiş birimlerin maliyeti yükseltilmemiş hallerinden daha çok iksir gerektirirler. Fakat bu özelliği, bazı oyuncular laboratuar gelişimini kışladaki birlik eğitimine denk getirerek iksirden kar etme yöntemi olarak kullanıyorlar.
Kışlalarda güncel olarak eğitilebilen toplam 10 farklı birlik vardır.
Seviye | Maliyet | İnşaat Süresi | Deneyim Puanı | Hızlandırma Maliyeti | Hasar Puanı | Üretim Kuyruğu | Köy Binası Seviyesi | Açılan Asker Birimi |
![]() Seviye 1 | 200 ![]() | 10 saniye | 3 ![]() | -- | 250 | 20 | 1 | ![]() Barbar |
![]() Seviye 2 | 1,000 ![]() | 15dakika | 30 ![]() | -- | 290 | 25 | 1 | ![]() Okçu |
![]() Seviye 3 | 2,500 ![]() | 2saat | 84 ![]() | -- | 330 | 30 | 1 | ![]() Dev |
![]() Seviye 4 | 5,000 ![]() | 4saat | 120 ![]() | 5 ![]() | 370 | 35 | 2 | ![]() Goblin |
![]() Seviye 5 | 10,000 ![]() | 10saat | 189 ![]() | 5 ![]() | 420 | 40 | 3 | ![]() Duvar Yıkıcı |
![]() Seviye 6 | 80,000 ![]() | 16saat | 240 ![]() | 5 ![]() | 470 | 45 | 4 | ![]() Balon |
![]() Seviye 7 | 240,000 ![]() | 1gün | 293 ![]() | 5 ![]() | 520 | 50 | 5 | ![]() Sihirbaz |
![]() Seviye 8 | 700,000 ![]() | 2gün | 415 ![]() | 5 ![]() | 600 | 55 | 6 | ![]() Şifacı |
![]() Seviye 9 | 1,500,000 ![]() | 4gün | 587 ![]() | 5 ![]() | 720 | 60 | 7 | ![]() Ejderha |
![]() Seviye 10 | 2,000,000 ![]() | 6gün | 720 ![]() | 5 ![]() | 860 | 75 | 8 | ![]() P.E.K.K.A |
Aşağıdaki tablodan hangi seviye köy binasında, kaç adet kışla yapabileceğinizi görebilirsiniz.
Köy Binası | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Kışla Seviyesi | ![]() Seviye 3 | ![]() Seviye 4 | ![]() Seviye 5 | ![]() Seviye 6 | ![]() Seviye 7 | ![]() Seviye 8 | ![]() Seviye 9 | ![]() Seviye 10 | ![]() Seviye 10 | ![]() Seviye 10 | ![]() Seviye 10 |
Toplam Adet | x1 | x2 | x2 | x3 | x3 | x3 | x4 | x4 | x4 | x4 | x4 |
Kartal 16 November 2014
Merhaba,ben kışlamı hızlandırdım asker verip çıktım sabah uyanınca baktım hızlandırma durmuş o yeşil yer kırmızı olmuş kışlaya tıklayınca devam et diye bişey çıktı bu neden oldu ?
cavid 21 November 2014
Sen uyurken supercell update yapmis ondan kislanin arttirmasi bosa gitmesin diye update olunca hizlandirma duruyor ve istediyin zaman hizlandirmayi devam ettire biliyosun
Engin Çağlar 25 April 2015
Yani hızlandırma durdurulabilir mi?
F.Can 13 November 2015
hayır sadece senin şansına update gelmiş normalde olmaz
Pro Gamer 61 14 July 2016
Hızlandırma 1 saat sürer
SADIK 6 September 2016
ARKADASLAR KISLAYI 11e yükseltmek kac ıksır ıstıyo
Xboy 20 December 2014
Yeni güncelleme sayesinde dev 3. Seviye kışlada açılıyo
furkan 5 January 2015
Acilan asker birimi devle goblin yer degistirdi.
ibrahim 17 January 2015
3. seviye kıslada açılmıyormuydu dev ?
sdfgg 1 March 2015
evet
ALP 21 January 2015
ben günlemeden sonra devle goblini yeri değişti sanıyodum :))))
esgin 28 January 2015
Clasda herseyim son seviye olsun
Emir 4 February 2015
Başka asker gelisde mi işey yarıyior
Emir 4 February 2015
Abi sürekli savaş yaptığımızda asker bitiyormu
Önder 20 March 2015
Evet
clash of clans 28 March 2015
Klan kalesindeki askerler biri saldirdiginda eyer olmezlerse hala kaliyolar
ABDULLAH BAYRAM 27 March 2016
Öyle bir şey yok ölmeselerde gidiyor lar
Halil 20 February 2015
Bu hızlandırmayı kendimiz durdurabiliyo muyuz?
Sinan60 9 July 2015
Aslında kalmıyorlar, eğer askerleri o saldırıda kullanmışsan ve ölmemişlerse askerlerini kullandığın için öldüler sayılıyo. Ama eğer saldırıda askerleri hiç salmazsan o zaman hala savaşabiliyorlar.
Fatih 10 November 2015
Hayir.
eeee 19 April 2015
Ne zaman kışla lar bir taşla Hızlan dirilacak oyun hiç tadı olmuyor
Batuhan Başar 1 May 2015
Arkadaslar 30 nisan 2015 te yapilan guncellemede iksir ile duvar yukseltme gelmisti. 3 saat sonra iksir ile duvar yukseltme kaldirildi. Bunun nedenini bilen var mi? Duvarlari 7 den 8 e yukseltirken iksir secenegide gelsin !! :))
batuhan 11 July 2015
İlk seviye duvarların maliyeti azdır iksirlede basarsan hepsini bir anda 6 sevşye yapmak mumkundur onun 9. Seviye duverdan sonra iksirle yukseltmek mantıklıdır
MESSİ10 29 July 2016
Merhaba yapın NOLUR
Resid 14 October 2016
ben kisla egitimini sevmedim